نص متحرك

♥†♥انا هو الراعي الصالح و الراعي الصالح يبذل نفسه عن الخراف يو 10 : 11 ♥†♥ فيقيم الخراف عن يمينه و الجداء عن اليسار مت32:25 ♥†♥ فلما خرج يسوع راى جمعا كثيرا فتحنن عليهم اذ كانوا كخراف لا راعي لها فابتدا يعلمهم كثيرا مر 34:6 ♥†♥ و اما الذي يدخل من الباب فهو راعي الخراف يو 2:10 ♥†♥

الأحد، 14 أبريل 2013

{أنا الرب شافيك


{ أنا الرب شافيك}
(خر 15 : 26)
لو انت تعبان من سنين
ومش لاقي حد يسأل فيك
وفى وحدتك وأنينك والآمك
مفيش معزى أو حد حاسس بِيك
ونفسك ملاك يجي من السماء
يقولك اني الرب طبيبك وشافيك
زي الوحيد المخلع على بركة الضأن
منتظر فى حسرة والألم معين يداديك
أوعي تكون فقدت الأمل والرجاء
أو اليأس والحزن بقى معشش فيك
جه اليوم الإله الرحيم الحنون ،
والمقتدر يقول انا الرب شافيك
قوم أحمل صليبك وأمشى معايا
وانا غافر خطاياك وانا فاديك
بس أوعى ترجع للخطية تاني
وتوب لحسن تكون أخرتك أشر
من الأمراض اللى كانت فيك
قوم أشكره وحدث دوما بفضله
يخلصك ويفرحك ويبقي معين ليك
وأنمو فى المعرفة والحب والفضيلة
 وأثمر قبل ساعة الوفاة ما تؤاتيك
تفرح هناك معاه وتلاقى الملايكة مهلله
والسماء بجمالها وافرحها ترحب بيك

ليست هناك تعليقات: