نص متحرك

♥†♥انا هو الراعي الصالح و الراعي الصالح يبذل نفسه عن الخراف يو 10 : 11 ♥†♥ فيقيم الخراف عن يمينه و الجداء عن اليسار مت32:25 ♥†♥ فلما خرج يسوع راى جمعا كثيرا فتحنن عليهم اذ كانوا كخراف لا راعي لها فابتدا يعلمهم كثيرا مر 34:6 ♥†♥ و اما الذي يدخل من الباب فهو راعي الخراف يو 2:10 ♥†♥

الثلاثاء، 5 مارس 2013

الله بالنسبة لي!


 


الاب افرايم الانبا بيشوي

{هو يدعوني ابي انت الهي وصخرة خلاصي}
(مز  89 :  26)
بيسألوني الله بالنسبة ليك هو أيه؟
قلت هو أبويا وكمان صديقي الوفي اللي
 فى فرحي وضيقي وكل وقتي الجاء اليه
 الهي وصخرة خلاصي وانا باحتمى فيه
سامع صلاتي ونفسي دواها من شفتيه
دا رحمته فى كل وقت تشهد لحبه ليا
 وانا من حنيته اشهد بضعفي لحبي ليه
هو حبيبي وساكن فى قلبى، وراحتى فيه
هو ربى اللي بسجد وانحنى انا بين ايديه
دا انا مهما اقول معرفش اعبر عن عظمته
او قوته ولا وداعته او جماله احترت فيه
دا هو شبعى وفرحي وحياتي من غيره تيه
انا بارتوي فى حديثه ليا ومناجاتي ليه
هو خالقي ومصدر حياتي وانفاسي بيه
هو اللي خلق السماء والارض والبحار
وكل اللي فيها خاضع لاردته وعمل ايديه
منقذ حياتنا من الفساد اللي العالم بيعانيه
قائدي فى غربتي باسمع لصوته وارضيه
دا عريس لنفسي وجنتي فى دنيتي وقوتي
فى رحلة العمر ان طالت ولا قصرت
وبعدها يضمني للسماء فى حضن قلبه
 ويكمل جهادى ويحيا في وانا احيا فيه 

ليست هناك تعليقات: